FORUM GOLFOWE

FORUM GOLFISTÓW

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Graj piłkę tak jak leży.

#1 2011-04-03 08:20:51

ZbyszekG
Moderator
Zarejestrowany: 2008-10-19
Posty: 234

Uderzenie we własny sprzęt

Grałem dzisiaj w turnieju otwierającym sezon. Zagrałem 88 uderzeń, a więc jak na początek sezonu to nie jest tragedia (zwłaszcza, że nic w zimie nie trenowałem, tylko nauka Reguł, kursy i egzaminy).
Na jednym z dołków podjechał do mnie Marshal i zapytał:
„Zbyszek, kara za uderzenie we własny sprzęt to nadal jest dwa uderzenia, czy jedno? Bo we flighcie X nie mogą dojść do porozumienia.”
Odpowiedziałem mu, że kara za uderzenie piłką we własny sprzęt gracza, od 2008 roku wynosi jedno uderzenie.

Gdy schodziłem z pola po zakończeniu rundy wyszedł mi naprzeciw jeden z zawodników (hcp jednocyfrowy) i ze słowami, że nie może się mnie już doczekać bo chce jechać do domu zaczął opowiadać.

Otóż zawodnik ten brał uwolnienie od terenu w naprawie. Do wyznaczenia obszaru dropowania użył kija, który po użyciu pozostawił na ziemi. Gdy dropował, piłka najpierw uderzyła w grunt a następnie podskoczyła i odbiła się od kija. Wszyscy gracze we flighcie składającym się z doświadczonych zawodników z niskimi handicapami, uznali, że należy się kara za uderzenie we własny sprzęt. Nie mogli tylko dojść do porozumienia, jedno czy dwa uderzenia. Ponieważ nikt z nich nie miał przy sobie telefonu więc przysłali do mnie Marshala z pytaniem jaka jest kara za uderzenie we własny sprzęt. Zawodnik zagrał piłkę tak jak leży, bez powtórzenia dropowania i gdy Marshal wrócił do nich z odpowiedzią, gracz dopisał sobie jedno uderzenie karne.

Powiedziałem graczowi, że w takiej sytuacji kary nie ma i należy powtórzyć dropowanie. Ponieważ jednak zagrał piłkę jak leży, musi zapisać sobie dwa uderzenia karne za zagranie ze złego miejsca.
Na szczęście gracz był na tyle bystry, że kazał swoją kartę w recepcji zatrzymać do mojego powrotu i nie traktować jej jako oddanej. Uchronił się dzięki temu od dyskwalifikacji za złamanie Reguły 6-6d.
 
Jaki jest morał z tego zdarzenia. Otóż okazuje się jak trudne jest wydawanie rulingu za pośrednictwem osób trzecich. Zadając pytanie na odległość, gracze często pomijają istotne szczegóły, nie zdając sobie sprawy z tego, że mogą one mieć decydujące znaczenie. Gdybym prowadził rozmowę z graczem osobiście, na pewno bym z niego wszystkie potrzebne informacje wydobył, tak jak stało się to w czasie naszej rozmowy po rundzie. Jednak dodatkowe ogniwo pośrednie, w postaci Marshala, doprowadziło do nieporozumienia.   

Pozdrawiam
Zbyszek

Offline

 

#2 2011-09-27 07:55:29

Andrzej Machulski
Użytkownik
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2008-07-18
Posty: 65
Serwis

Re: Uderzenie we własny sprzęt

ZbyszekG napisał(a):

Powiedziałem graczowi, że w takiej sytuacji kary nie ma i należy powtórzyć dropowanie.

Zbyszek, czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego w opisywanej sytuacji tej kary nie ma ?

Pozdrawiam

Offline

 

#3 2011-09-27 11:16:38

jerzyab
Moderator
Zarejestrowany: 2008-05-10
Posty: 261

Re: Uderzenie we własny sprzęt

Wynika bezpośrednio z brzmienia przepisów. (R. 20-2a)

Offline

 

#4 2011-09-27 18:07:45

ZbyszekG
Moderator
Zarejestrowany: 2008-10-19
Posty: 234

Re: Uderzenie we własny sprzęt

Andrzej,

Chodzi oczywiście o Regułę 20-2a. Gdy gracz dropuje piłkę, nie może ona dotknąć żadnej osoby lub sprzętu któregokolwiek z graczy. Jeśli dotknie, wtedy uderzenie musi być powtórzone, bez kary.

Sprzętem w tym wypadku nie są jakieś małe przedmioty. Gdyby gracz oznaczył sobie obszar dropowania np. monetami lub kołeczkami tee, wtedy, gdyby nawet piłka dotknęta takiego kołeczka to i tak dropowanie byłoby ważne. Poprzez słowo ważne, mam na myśli, że dropowanie musiałoby być powtórzone tylko wtedy, gdyby wymagała tego Reguła 20-2c, 20-2b lub inna część Reguły 20-2a.

Pozdrawiam
ZbyszekG

Offline

 

#5 2013-08-07 11:35:38

CzarnyBambo
Użytkownik
Zarejestrowany: 2013-08-07
Posty: 1

Re: Uderzenie we własny sprzęt

Zgodzę się z Zbyszkiem.

Jest reguła 20-2a, która tutaj rozwiewa wątpliwości.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo